Från idé till verklighet

24.10.2021

Hallå allesammans!


Jag har frågat vad ni läsare skulle vilja läsa om och då fick jag en fråga som handlade om hur man går från en idé till verklighet och hur man inte bara låter idén stanna kvar i huvudet.


Sättet som jag gör för att ta mina idéer och gör dem till verklighet är att jag brukar visualisera hur jag vill att det ska gå till, d.v.s. att jag i mitt huvud går igenom varje steg som behövs göras när jag bestämt mig för vad jag vill få gjort. Om det handlar om att jag vill t.ex. starta en hemsida då kollar jag först upp vilka hemsidor som finns som kan erbjuda en färdig hemsida till en för att snabbt komma igång. Eftersom det svåraste med allt är att ta första steget så brukar jag vara extra snabb med den biten bara för att komma igång, därefter brukar det bli mycket enklare. Om jag tycker att det jag ska göra låter jobbigt brukar jag samtala med någon jag vet är bra på att pusha och stötta mig, eftersom det brukar vara emotionellt jobbigt att ta tag i dessa saker för mig gör det att jag känner mig mer självsäker när jag vet att jag har stöd från andra. Det handlar också om att eftersom det första steget kan vara jobbigt känns det liksom som att man ska bestiga ett stort berg när det egentligen är så enkelt som att det tar 5 minuter att göra, men i huvudet är det så mycket kaos eftersom att du aldrig gjort denna grej förut och du kanske till och med har lite katastroftankar som egentligen är helt obefogade.


Om jag skulle korta ner svaret skulle jag nog säga; när du har en idé, tänk ut EXAKT vad det är du behöver göra för att uppnå målet, var väldigt specifik så att du vet EXAKT varje steg du behöver ta. Därefter när du känner dig trygg med hur du ska göra det så är det bara att sätta igång att göra det. Oftast är det så att om du har motivation att göra någonting då känner du det i hela kroppen och vill helst bara köra nu, nu, nu(!!) och jag tycker man ska lyssna på den känslan när man väl har planerat ut allt i sitt huvud och vet ungefär hur du ska utföra det du vill göra.


Detta var allt för ikväll, allt gott!


© 2021 Karls Egna Tankar
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång