Tips för att hantera ångest

16.12.2021

Hallå allihopa, det var ett tag sen!


I dagens inlägg vill jag ta upp hur jag hanterar min ångest i hopp om att det finns någon som kanske behöver hjälp med det eller bara behöver bli påmind om tips angående detta.


1. Meditation


För det första vill jag ta upp meditation, meditation är en sån sak som jag började med "senare i livet". Jag började meditera för cirka 2 år sedan och det har verkligen förändrat mitt liv på ett positivt sätt då jag märker hur mycket lugnare jag blir av det, jag blir också mer medveten om mina tankar under dagen och hur de påverkar mig. Jag rekommenderar att alla människor börjar meditera eftersom jag tror inte att det finns något negativt med det, endast positiva effekter!


2. Träning


Träning. Att träna är något som hjälper med stress, ångest och får mig att varva ner när träningspasset är klart, riktigt skön känsla efter ett träningspass. Är väl rätt välkänt att träning är bra för dig, och för er som läst/hört Anders Hansen prata om detta vet ni att det gör dig smartare också, och vem vill inte bli det ;-).


3. Wim Hof Andningsövning


Andningsövningar av Wim Hof, har tidigare skrivit om detta i ett inlägg men tar upp det här igen. Gå in på youtube och sök på "Wim Hof Breathing Exercise", det är en sjukt bra andningsövning som verkligen ger en positiv effekt så fort man gjort det, den är cirka 20 minuter. Testa detta och se om det hjälper!!! Rekommenderar!


4. Lägg energin på ett projekt


Omvandla energin till att lägga på något du tycker om, t.ex. något kreativt projekt eller något projekt i allmänhet. Hitta något att lägga ditt fokus på för att lägga energin du har på just detta så kan det bli något intressant av det.


5. Promenad


Ta en promenad, klassiker! Promenader är bra för du får motion samt att det är najs att ta en promenad och filosofera lite i sina egna tankar en stund. Känns ofta skönare efter man gått ut och fått luft och motionerat lite av promenaden.


6. Prata med någon som kan göra dig lugn


Prata med en kompis eller någon person som gör dig lugn och som stöttar dig genom det. Det kan vara väldigt skönt att prata av sig ibland om man har något som tynger en eller så, brukar alltid kännas skönare efter.


Hoppas detta kan varit till någon form av hjälp, ha en fortsatt fin dag!


© 2021 Karls Egna Tankar
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång