Högskoleprovet och socionomprogrammet

04.02.2022

Tjabba tjena hallå!


Jag har bestämt mig för att jag vill gå socionomlinjen på universitet/högskola då jag tror att jag skulle uppskatta att jobba med människor på det sättet väldigt mycket. Tidigare har jag varit inne på coaching/life coaching men jag tror detta är ett enklare sätt att börja jobba på med just den inriktningen, samt att ha en akademisk utbildning låter frestande. För att komma in på en socionomutbildning behöver jag göra högskoleprovet då mina betyg inte räcker till för att komma in på en sådan utbildning.


Studerandet till högskoleprovet har gått upp och ner, jag har pluggat till det ett tag men tycker att just mattedelen är rätt jobbig för mig, ord och språk(den verbala delen) kommer enklare för mig. Jag försöker dock att plugga matte en del även om jag tycker att det är rätt påfrestande med alla formler o.s.v. som jag (tyvärr) behöver lära mig.


Jag skriver HP (högskoleprovet) den 7 maj och har därför tid på mig att studera in det som behövs och jag hoppas verkligen att det går bra.


Wish me luck!


© 2021 Karls Egna Tankar
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång